Pilarka z tłokiem magnezowym

STIHL MS 400

WIELKA PREMIERA. JUŻ WKRÓTCE W NASZYM SKLEPIE 
PRZEDSPRZEDAŻ KLIKNIJ W LINK




                                                  Dlaczego jest wyjątkowa?

  • Nieprzeciętna wydajność cięcia
  • Znakomite przyspieszenie
  • Łatwy i niezawodny rozruch   
  • Większa moc i moment obrotowy
  • Doskonały stosunek masy do mocy (1,45 kg / kW)
  • Obroty maks. aż 14 000 / min


 

                                           Rozmowa z ekspertem

Magnez, pierwiastek niezbędny do prawidłowego funkcjonowania żywego organizmu, okazał się kluczem do udoskonalenia pilarki łańcuchowej Stihl.
EKSPERT: Pilarka musi współpracować w sposób idealny z człowiekiem. Być dla niego przyjazna, lekka, niezawodna. Konstruktorzy STIHL bez przerwy pracują nad poprawieniem wydajności pilarek i ulepszają nawet to, co wydawałoby się i tak już doskonale dopracowane. Nam nie wystarcza, że pilarka jest niezawodna, ona musi być nieskazitelna, wręcz doskonała. Z tej pasji, niewiarygodnych pomysłów, połączonych sił inżynierów, naukowców i praktyków powstało nasze najnowsze osiągnięcie: pilarka łańcuchowa STIHL MS 400 C-M.

Podkreślacie, że jest to pierwsza na świecie pilarka spalinowa z tłokiem magnezowym. Co to oznacza dla użytkownika?
EKSPERT: STIHL MS 400 C-M jest pilarką najnowszej generacji, która ma potężną moc i trwałość przy nadzwyczajnej lekkości. Ma znakomite przyspieszenie. Tak, jak przy starcie bolidu - po naciśnięciu gazu natychmiast uzyskujemy maksymalną prędkość i płynność pracy pilarki, co ma kapitalne znaczenie zwłaszcza podczas okrzesywania i ścinki. Nowy silnik 2-MIX ma pojemność skokową 66,8 cm3 i moc 4 kW, a obroty maksymalne do 14 000/min. To najlepiej świadczy o stopniu zaawansowania technicznego i technologicznego pilarki.


Te wartości robią wrażenie. Ale czy magnezowy tłok ma dla silnika aż takie znaczenie?
EKSPERT: Tu właśnie tkwi sedno innowacji! Sercem silnika jest tłok, wykonujący w ciągu minuty tysiące cykli: do góry i w dół, a tym samym wywołujący nieuchronne przeciążenia. Ten magnezowy powstał ze stopu, który jest aż o 30% lżejszy od stopów aluminium tradycyjnie używanych w silnikach wysokoobrotowych. To daje tylko 11 gramów różnicy ale zmniejsza przeciążenia, co ma wpływ na żywotność poszczególnych elementów silnika, a w konsekwencji całego urządzenia. Samo zmniejszenie masy tłoka w STIHL MS 400 C-M jest zatem niewielkie, ale przekłada się na doskonałe przyspieszenie oraz osiągnięcie wyścigowej prędkości obrotowej przez silnik - 14 000 obrotów na minutę.




Ta analogia pilarka STIHL - bolid działa na wyobraźnię. W branży drzewnej podobnie jak w Formule 1 mamy mistrzów, takich naszych Lewisów Hamiltonów, którzy zasługują na najdoskonalsze technologicznie urządzenie. Jakie jeszcze innowacje znalazły się w STIHL MS 400 C-M?
EKSPERT: Jest ich wiele: nowa konstrukcja cylindrów, lżejsze osłony kół zębatych i nowy system zarządzania pracą silnika M-Tronic 3.0. MS 400 C-M dysponuje w pełni elektronicznym systemem sterowania pracą silnika STIHL M-Tronic, który reguluje czas zapłonu i ekonomicznie dozuje paliwo, biorąc pod uwagę czynniki zewnętrzne, takie jak np. temperatura i wysokość względem poziomu morza. To powoduje, że osiągi silnika są zawsze optymalne. Można też samodzielnie dokonać resetu ustawień: wystarczy uruchomić pilarkę, włączyć bieg jałowy, pełny gaz i wszystko gra! Nie trzeba mieć swojego pit-stopu i sztabu serwisantów do wymiany części czy kalibracji układu. Bezproblemowa jest też jej konserwacja, dzięki przetestowanym funkcjom, jak boczny napinacz piły łańcuchowej czy praktyczne nakrętki pokrywy koła napędowego.


Widzę, że nowa pilarka dzięki nowoczesnej technologii jest wręcz piekielnie mocna, stworzona dla prawdziwych facetów. Czy jej użytkowanie wymaga siły?
EKSPERT: Wręcz przeciwnie. Parametry zapłonu silnika są sterowane elektronicznie, a zawór dekompresyjny ułatwia uruchamianie. Dzięki innowacyjnemu zastosowaniu tłoka magnezowego, o czym już wspominaliśmy, ciężar jednostki silnikowej to tylko 5,8 kg, a masa całego urządzenia z zestawem tnącym to 6,9 kg. Nie trzeba więc być siłaczem, żeby pracować z nią od świtu do wieczora przy okrzesywaniu i ścince. Wiemy, jak ciężar pilarki i przenoszenie drgań jest ważne dla układu mięśniowego drwali, dlatego przekazujemy w ich ręce szybkie, niezawodne, ale lekkie pilarki. Stosunek ciężaru do mocy wynosi 1,45 kg/kW, to robi wrażenie!


To prawda. Widzę, że budowa i funkcjonowanie STIHL MS 400 C-M sprzyja fachowcom. Czy tak samo jest przyjazna dla środowiska naturalnego?
EKSPERT: Tak, dzięki optymalizacji zużycia paliwa i ograniczeniu poziomu hałasu. Długa żywotność pilarki uzyskana za sprawą konstrukcji silnika i m.in. wysoce skutecznemu filtrowi powietrza HD2, zapewniającemu bezawaryjną pracę, jest też w tym aspekcie też bardzo istotna.




Pilarkę zdążyli już docenić profesjonaliści…
EKSPERT: … i gremium inżynierów-konstruktorów, które przyznało STIHL MS 400 C-M Złoty Medal podczas targów Euroguss na początku roku 2020.


Superlekka i superszybka, niezawodna i trwała, precyzyjna i ekonomiczna, wygodna dla użytkownika i przyjazna dla otoczenia. Rozpoczęliśmy rozmowę, podkreślając szybkość nowej pilarki STIHL MS 400 C-M, rozłożyliśmy ją na elementy, obejrzeliśmy nowy tłok magnezowy, prześledziliśmy zastosowane innowacje i właściwości techniczne potwierdzone już w praktyce. I chyba wyszła nam maszyna doskonała!
EKSPERT: Jestem o tym przekonany. Kupujemy tę nowoczesną pilarkę na lata, a długotrwale ją użytkując oszczędnie obchodzimy się z zasobami naturalnymi, a także - co ważne - z pieniędzmi.


A skoro już mowa o pieniądzach…
EKSPERT: Cena jest także optymalna: sugerowana cena detaliczna tej pilarki marzeń wynosi 4299 zł. Drodzy użytkownicy, od marca 2021 pierwsza na świecie pilarka łańcuchowa z tłokiem magnezowym STIHL MS 400 C-M trafi do Waszych rąk poprzez sieć dealerską. Sprawdźcie ją! 

Rozmowa z Jackiem Henschke, ekspertem firmy STIHL